piątek, 28 marca 2014

pojemniczki

Pojemniczki z porcelany, puszki, ozdobne słoiki czy pudełka to kolejne rzeczy bez których nie można obejść się w kuchni. Dlatego też przynajmniej kilku takich nie mogło zabraknąć na mojej ściance.
 
Długo zastanawiałam się, jak takie miniaturki wykonać samodzielnie i tu także z pomocą przyszły mi elementy biżuterii. Tym razem wykorzystałam koralki modułowe.
To taka chińska Pandora. Moje, to zakup losowo dobieranych 5 sztuk za złotówkę ;-) Te najtańsze (kupowane w zestawach) mogą różnić się kształtem, wzorem, kolorem i wykończeniem otworu. Osobiście polecam te ze srebrną obwódką, idealnie imitują  np. puszki ;-)
 

 
Pojemniczki dostały przykrywki czyli dekielki ;-). Zrobiłam je z przekładek metalowych (takich samych jakich użyłam do pater) oraz koralików - tu akurat drewniane, bo takie miałam akurat pod ręką). Zresztą nie ważny jest materiał, a kształt i wielkość koralika - wszystko i tak miałam zamiar pomalować na jeden kolor.
 
Chciałam by pojemniki były idealnie gładkie, a wyglądem przypominały porcelanę. Całość pomalowałam więc lakierem do paznokci. Nadmiar lakieru jaki zebrał mi się na srebrnej obwódce usunęłam zmywaczem do paznokci.
 
Tak prezentują się moje pojemniczki. Te białe były właśnie lakierowane;-)
 
 
A tak prezentują się na znanej już Wam ściance (dwa na półeczce, jeden na stole)
 

3 komentarze:

  1. Fajny i prosty pomysł na kuchenne pojemniczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję! Świetną zabawę miałam je robiąc. Teraz marzę o takich pojemniczkach w mojej prawdziwej kuchni. Tu już nie będzie tak łatwo...

      Usuń